O ile biznes jest pojęciem niezwykle szerokim, a każda jego gałąź jest skrajnie inna, to występują pomiędzy nimi pewne elementy wspólne, bez których żadne przedsięwzięcie nie mogłoby funkcjonować. Co łączy branżę budowlaną, farmakologiczną i sadowniczą? Wydaje się, że absolutnie nic, jednak to tylko pozory.

Zakładanie działalności gospodarczej zawsze wiąże się z wyrobieniem firmowej pieczątki. Co prawda ustawodawca nie narzuca obowiązku jej posiadania, do uwiarygodnienia faktury wystarczy odręczny podpis, mimo to zdecydowana większość przedsiębiorców uważa, że posiadanie stempla firmowego znacząco ułatwia codzienną pracę. W wielu przypadkach jest on wręcz nieodzowny, przykładowo, gdy staramy się o kredyt firmowy. W celu uwiarygodnienia wniosku banki najczęściej, oprócz podpisu, wymagają “przybicia” firmowej pieczątki.

Co powinna zawierać taka pieczęć?

Poza nazwą firmy pieczątka powinna zawierać także numer NIP, numer REGON, adres wykonywanej działalności oraz dane kontaktowe, takie jak numer telefonu, adres poczty elektronicznej czy też adres strony internetowej. Aby identyfikacja firmy nie była utrudniona, pieczątka powinna być maksymalnie przejrzysta.

Firmowa pieczęć będzie nam towarzyszyła każdego dnia, warto więc wybrać najbardziej optymalny wariant. Kształt i kolor pozostaje kwestią dowolną, jednak w wielu przypadkach używanie pieczęci o jaskrawych, krzykliwych barwach, może być odebrane jako nietakt. Raczej trudno jest wyobrazić sobie poważnego prawnika, który podczas oficjalnego spotkania wyjmuje z teczki różową pieczątkę, prawda?

Niezwykle istotna jest jakość wyrobu. Ponieważ pieczęć będzie eksploatowana niemal codziennie, ważne jest, aby była niezawodna i umożliwiała łatwe uzupełnienie tuszu. Dobrym wyborem wydają się być pieczątki Modico. Dzięki wysokiej jakości i ponadprzeciętnej trwałości produkty tej firmy cieszą się uznaniem klientów już od wielu lat. Co więcej, dzięki wyszukanemu designowi, Modico udowadnia, że pieczątka nie musi być nudna.

Kolejnym elementem wspólnym dla różnych branż, jest kasa fiskalna. Obowiązek fiskalizacji dotyczy tych osób, które prowadząc działalność gospodarczą w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyły kwoty 20 tys. zł obrotu. Nie jest to próg szczególnie wysoki i bardzo wiele firm przechodzi na system fiskalny już w pierwszym roku istnienia. Po przekroczeniu określonego ustawą progu, podmiot gospodarczy ma dwa miesiące na zafiskalizowanie kasy, o czym należy powiadomić właściwy Urząd Skarbowy, najpóźniej jeden dzień przed planowaną fiskalizacją.

Wybór odpowiedniej kasy fiskalnej, wbrew pozorom, nie jest łatwą kwestią. Typ oraz model musi być ściśle dobrany do profilu prowadzonej działalności. Jeżeli zamierzamy prowadzić duży punkt handlowy, warto rozważyć zakup drukarki fiskalnej, która zastanie połączona z komputerem wyposażonym w program magazynowy i ze skanerem kodów kreskowych. To praktyczne rozwiązanie, które znacznie ułatwia i przyspiesza pracę. Jeżeli jednak działalność ma charakter mobilny, najodpowiedniejsze będą przenośne kasy fiskalne.

Każda firma, która planuje nie ograniczać się jedynie do rynku krajowego, a jej ambicją jest działalność na skalę międzynarodową, będzie musiała korzystać z usług tłumacza. Tłumaczenia z języka polskiego będą niezbędne w przypadku wielu dokumentów, niektóre z nich będą wymagały pieczątki tłumacza przysięgłego. Warto więc odbyć kursy językowe, jednak w pewnych przypadkach tłumacz przysięgły będzie niezbędny.

Kupując artykuły i usługi dla firmy koniecznie zwróćmy uwagę na:

  • wysoką jakość produktów,
  • gwarancję,
  • faktury, rachunki,
  • wsparcie posprzedażowe,
  • certyfikaty i zaświadczenia.

Źródła:


2 Komentarze

Paweł · Wrzesień 15, 2014 o 9:39 am

W dzisiejszych czasach nie ma firmy która by nie posiadała własnej pieczątki, bądź też kasy fiskalnej.

Anna · Wrzesień 15, 2014 o 11:40 am

To są rzeczy które powinna mieć każda firma.

Dodaj komentarz