Skuteczna reklama to postawa dobrej sprzedaży. To raczej oczywiste stwierdzenie jest prawdziwe również w świecie mody. Promocja najnowszej kolekcji przekłada się bezpośrednio na zyski uzyskane ze sprzedaży. Dlatego warto dobrze przemyśleć akcję promocyjną i zainwestować w nią odpowiednie środki.

moda3Fashion marketing wymaga podejmowania bardzo wielu złożonych działań. Z punktu widzenia konsumenta promowanie produktu może wydawać się proste – wystarczy zainwestować odpowiednią sumę w dobrą reklamę. Tymczasem nie jest to wcale takie łatwe. Przede wszystkim działania marketingowe powinny mieć miejsce jeszcze przed przygotowaniem nowej kolekcji i opierać się na dokładnym przeanalizowaniu potrzeb oraz oczekiwań klientów. Ponieważ potrzeby ulegają nieustannym zmianom, należy badać je i analizować na bieżąco, na przykład na postawie różnych ankiet. Nawet najwspanialsza kolekcja nie sprzeda się, jeśli nie będzie odpowiadała zapotrzebowaniu na rynku.

moda4Oczywiście przygotowane projekty należy także zaprezentować potencjalnym klientom w odpowiednio sposób. Najlepiej zrobić to jeszcze zanim nowe ubrania trafią na wieszaki w sklepach. W takim przypadku bardzo przydatnym rozwiązaniem okazuje się showroom. Można umieścić tam wzory najnowszej kolekcji, które następnie trafią do stylistów i zostaną zaprezentowane na zdjęciach z sesji w magazynach modowych, ale także na znanych osobach, które wypożyczą je na różne imprezy oraz na przykład w serialach i programach telewizyjnych. Jest to doskonały sposób na dotarcie do klienta i stworzenie pozytywnych skojarzeń z prezentowanym produktem oraz z całą marką odzieży. Takie działa to PR produktowy, który ma bardzo duże znaczenie w świecie mody, ponieważ tutaj nie wystarczy budowanie samej marki, należy także promować konkretne kolekcje, które cały czas ulegają zmianie. Konkurencja na rynku jest bardzo duża, a wielu klientów kieruje się przy zakupie ubrania impulsem, wybierając po prostu to co im się najbardziej podoba lub wygląda znajomo i kojarzy się z jakąś znaną twarzą.

Duże znaczenie dla skutecznej promocji odzieży ma także wygląd oraz lokalizacja sklepu. Nie da się ukryć, że często klienci trafiają do sklepu przypadkowo, przyciągnięci ciekawą wystawą i stylizacjami zaprezentowanymi na manekinach. Dokładnie przemyślana wystawa oraz wystrój samego sklepu będą zachęcały do zajrzenia do środka oraz dokonania zakupu jakiegoś ubrania. Nie należy lekceważyć tego elementu, ponieważ ma on bardzo duże znaczenie, podobnie jak systematyczne zmienianie ubrań prezentowanych na manekinach.

moda5Jak widać wypromowanie nowej kolekcji ubrań jest skomplikowanym zadaniem, którego realizacja wymaga podjęcia wielu różnych działań. Dlatego fashion marketing najlepiej pozostawić ekspertom w tej dziedzinie, który nie tylko doskonałe znają się na marketingu, ale mają także wystarczającą wiedzę na temat rynku odzieżowego i całego świata mody. Nie da się ukryć, że bardzo ważnym elementem skutecznego marketingu jest także znajomość konkurencji i jej działań, dlatego osoba zajmująca się fashion marketingiem musi mieć spore doświadczenie, ale być także zawsze na bieżąco z aktualnymi trendami i zmianami zachodzącymi w świecie mody. Oczywiście udana promocja nowej kolekcji wiąże się także z koniecznością opracowania przemyślanej strategii działania, która będzie następnie konsekwentnie realizowana i wprowadzana w życie krok po kroku. W tej dziedzinie nie można pozostawiać nic przypadkowi, a konsekwentne budowanie wizerunku marki przy okazji promocji konkretnych kolekcji, jest również bardzo dobrym sposobem na podniesienie sprzedaży i zwiększenie zysków.

modaZajmując się promocją odzieży należy także korzystać z nowych okazji do reklamy, którą z pewnością stanowią nieustannie zyskujące na popularności showroomy. Jest to rozwiązanie, które cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem w wielu zachodnich państwach, jednak w naszym kraju dopiero zyskuje popularność. Znajomość dobrych showroomów, do których zaglądają profesjonalni styliści zatrudnieni w znanych magazynach modowych, to na pewno jeden z ważniejszych elementów skutecznej promocji i PR produktowego.

Dzięki wdrożeniu odpowiedniej strategii postępowania można bardzo skutecznie reklamować nową kolekcję i dzięki temu osiągnąć doskonałe wyniki sprzedaży. Pozyskanie nowych klientów, którzy są zadowoleni z marki to również bardzo ważna inwestycja na przyszłość. Dlatego warto przeznaczyć odpowiednie środki na działania marketingowe oraz poszukać naprawdę dobrych specjalistów, którzy mają odpowiednią wiedzę w tym zakresie i będą w stanie podjąć skutecznie działania.

Gdzie szukać ważnych informacji na temat promocji odzieży?

Co jest istotne w promocji mody?

  • Wybór odpowiedniej grupy docelowej,
  • Skuteczne kanały reklamowe,
  • Przekaz gwarantujący zrozumienie,
  • Niska cena w przeliczeniu na zasięg kampanii
Kategorie: Marketing

0 Komentarzy

Dodaj komentarz